Główny księgowy
Jednostka ogłaszająca
Środowiskowy Dom Samopomocy w Sawinie ul. Rynek 18a 22-107 Sawin
Data ogłoszenia
2020-09-29
Termin składania dokumentów
2020-10-14
Wymagane wykształcenie
Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
- Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:
- Ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej trzy letnią praktykę w księgowości;
- Ukończył/a średnią pomaturalną lub policealną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej sześcioletnią praktykę w księgowości;
- Jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- Posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Posiada obywatelstwo polskie,
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- Nie była prawomocnie skazana wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
Wymagania dodatkowe:
- Staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,
- Umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy, rzetelność, systematyczność, komunikatywność, kreatywność, samodzielność i terminowość.
- Umiejętność stosowania i interpretacji przepisów.
Wymagania związane ze stanowiskiem
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy,
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej,
- Znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Umiejętność sporządzania sprawozdań i analiz,
- Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi (środowisko Windows, Excel, Płatnik, programy finansowo – księgowe i kadrowo – płacowe).
Zakres obowiązków
Do zadań głównego księgowego należy w szczególności:
- Przygotowanie projektu budżetu, zmian w budżecie, nadzór i bieżąca analiza realizowanego budżetu,
- Opracowanie i nadzór nad sporządzaniem rocznych planów finansowych określających potrzeby w zakresie działalności ośrodka,
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych, budżetowych i statystycznych,
- Nadzór nad bieżącą realizacją budżetu ośrodka i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
- Podpisywanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych,
- Przygotowywanie projektów zarządzeń w zakresie zmian planów finansowych,
- Prowadzenie kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym,
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów księgowych,
- Dekretowanie wszystkich dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową,
- Naliczanie wynagrodzeń oraz prowadzenie spraw płacowych pracowników Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie – sporządzanie listy płac z wykorzystaniem programu komputerowego, ewidencja podatku od osób fizycznych, składek ZUS, prowadzenie ewidencji płacowej ze wszystkich form zatrudnienia,
- Prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym oraz innych wynikających z przepisów prawa,
- Sporządzanie deklaracji ZUS, naliczeń odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
- Prowadzenie ewidencji wszystkich składników majątkowych,
- Opracowywanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez kierownika ośrodka dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: polityki rachunkowości oraz zasad przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.
- Współpraca ze skarbnikiem gminy Sawin,
- Inne czynności wynikające z przepisów prawa i zleconych przez kierownika jednostki.
Wymagane dokumenty
- List motywacyjny,
- CV z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i z informacjami o wykształceniu (bez zdjęcia),
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy, dodatkowe kwalifikacje potwierdzające doświadczenie i staż pracy poświadczone za zgodność z oryginałem,
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie kandydata potwierdzonych za zgodność z oryginałem,
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli została orzeczona, potwierdzona za zgodność.
- Oświadczenia kandydata o:
- Braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Nie toczącym się przeciwko kandydatowi postępowaniu karnym,
- Posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Braku przeciwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku urzędniczym.
- Podpisana klauzula informacyjna, w przypadku braku podpisanej własnoręcznym podpisem klauzuli informacyjnej, dokumenty nie zostaną dopuszczone do procesu rekrutacji.
- Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)” oraz własnoręcznie podpisane.
Warunki pracy
- Praca będzie wykonywana w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie, w pomieszczeniu biurwym, pozbawionym barier archiktektonicznych.
- Stanowisko pracy wyposażone w niezbędne urządzenia (komputer, drukarka, telefon itp.).
- Umowa o pracę w wymiarze 0,50 etatu, na czas określony, z możliwością przedłużenia.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6 %.
Miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub drogą pocztową w terminie do dnia 14 października 2020 r. Godz. 15.00 na adres: Środowiskowy Dom Samopomocy w Sawinie ul. Rynek 18A 22-107 Sawin, w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze główny księgowy Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie ”.
- Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie. dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Uwagi
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z dwóch etapów:
- etap 1 - weryfikacja dokumentów aplikacyjnych,
- etap 2 - rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną niezwłocznie poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną na adres e-mail o terminie dalszego postępowania.
- Dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie bez zastrzeżonej formy papierowej w sposób inny niż określony w ogłoszeniu, niekompletne podlegają odrzuceniu, a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
- Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie oraz na stronie sdssawin.bip.lubelskie.pl.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego postępowania zostaną zniszczone lub zwrócone na wniosek kandydatów po zakończeniu naboru.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie zakwalifikowanych będzie można odebrać osobiście w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy w Sawinie. Dokumenty nie odebrane w terminie 6 miesięcy od dnia podania wyników naboru zostaną zniszczone.
Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Wioletta Socha
Dodano do BIP dnia 30-09-2020 15:05:41
Dodano do BIP dnia 30-09-2020 15:05:41